ANDREAS BARANOWSKI


Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Diplom-Psychologe

Raum: 06-426
Fon: ++49 – (0)6131 – 39 – 39278
Fon: ++49 – (0)6131 – 39 – 39268
Email: Mail

Sprechstunde: nach Vereinbarung

Anschrift:
Psychologisches Institut
Abt. Allg. Exp. Psychologie
Johannes Gutenberg-Universität
Wallstrasse 3, Ebene 6.
D-55122 Mainz


  • 2006-2011
    Studium der Psychologie in Klagenfurt und Salamanca, Abschluss: Diplom
  • seit 2011
    Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Psychologischen Institut (Universität Mainz)


  • Filmwahrnehmung
  • Medienwirkungsforschung
  • Partnerwahlverhalten und Sexualpsychologie


  • Wintersemester
    • Ausgewählte Themen der Allgemeinen Psychologie
  • Sommersemester
    • Experimentalpsychologisches Praktikum

  • Baranowski, A. M., Keller, K., Neumann, J., & Hecht, H. (2016). Genre-dependent effects of 3D film on presence, motion sickness, and protagonist perception. Displays, 44, 53-59.
  • Baranowski, A. M., Lederer, H., Hemmerich, W. A., Schneider, T. M., & Hecht, H. (2016). Facial Attractiveness and the Cone of Gaze. Poster auf der 58. Tagung experimentell arbeitenden Psychologen 2016 in Heidelberg.
  • Baranowski, A. M., Hemmerich, W. A., & Hecht, H. (2015). Auditorily induced Kuleshov Effect. On multisensory integration in movie editing. Poster auf der 38. European Conference of Visual Perception 2015 in Liverpool.
  • Baranowski, A. M. & Hecht, H. (2015). Der CSI-Effekt: Wie Kriminalserien unser Verhalten beeinflussen. Inquisitive Mind. Artikel
  • Baranowski, A. M. & Hecht, H. (2015). Receptivity to Sexual Invitations: Gender differences may not be what they seem. Vortrag auf der 27. Human Behavior and Evolution Society 2015 in Columbia.
  • Baranowski, A. M. & Hecht, H. (2015). Gender differences and similarities in receptivity to sexual invitations. Effects of location and risk perception. Archives of Sexual Behavior, 44(8), 2257-2265.
  • Baranowski, A. M. & Hecht, H. (2015). Effect of canned laughter on movie perception. Vortrag auf der 57. Tagung experimentell arbeitenden Psychologen 2015 in Hildesheim.
  • Baranowski, A. M. & Hecht, H. (2014). The big picture: Effects of surround on immersion and size perception. Perception, 43(10), 1061-1070.
  • Baranowski, A. M. & Hecht, H. (2014). Effects of environmental factors on movie perception? Poster auf der 37. European Conference of Visual Perception 2014 in Belgrad.
  • Baranowski, A. M., Czernik, E., & Hecht, H. (2014). CSI: Crime Scene Instructions? Poster auf der 56. Tagung experimentell arbeitenden Psychologen 2014 in Giessen.
  • Baranowski, A. M. (2012). Die Wissenschaft der Verführung. Vortrag im BMW Guggenheim Lab 2012 in Berlin.
  • Baranowski, A. M. (2012). The Science of Seduction: Towards an evidence-based approach to heterosocial skills training. Saarbrücken: Akademikerverlag.
  • Baranowski, A. M. & Vitouch, O. (2011). The science of seduction: Teaching seduction techniques and evaluating their effectiveness. Poster auf der 23. Human Behavior and Evolution Society 2011 in Montpellier.